Solen i ögonen

Jag tycker om att åka bil och jag tycker om när det är fint väder ute men det är inte kul att åka bil när solen lyser rakt i ögonen. Igår skulle mamma köpa ett solskydd till mig men de var slut så idag har hon ringt till moster och bett henne köpa ett i Umeå, jag får vänta på det ett tag men kommer i alla fall att få ett till slut.

Mamma har kollat på olika barngrindar som man tydligen måste ha i ett hus, förstår inte varför? I alla fall så var de hon ville köpa rätt dyra här i stan men hon har hittat samma på nätet och nu ska pappa kolla med moster Maud om hon kan köpa en för de fanns i Stockholm.

Grattis Johan & Linda

Nu så har det kommit en till bebis till världen, denna gång en liten tjej, vet inte vad hon heter men det är mammas kompis Linda som fått en söt tjej. Kanske kan jag få träffa henne snart.

Nu kommer en serie bilder som min moster knäppte förra helgen.

Jag har lånat mosters mobil, den är jätteskoj.



Busar med Janne.



Spanar in hunden som inte var så farlig som jag trodde.



Busar och poserar.



Kolla in mina skor, lite läbbiga att stå och gå i men tydligen ska man ha skor när man kan gå.



Jag fyller snart 1 år och det är några som frågat vad jag önskar mig, så här kommer en lista:

Uteleksaker- modell större
Presentkort på PoP, Pirum Parum
Dvd filer med Emil, Lotta osv (helst ej tecknade)
Släp till min Polisbobbycar
Kläder strl. 80, keps
Pengar till gungställning och rutschkana
Fatboy, turkos eller svart 
Liten plaskpool gärna med skydd för solen
Byggklossar i trä
Play to learn leksaker
Väggmålning
Mjuk docka, mamma vet vad jag menar
Övernattningar hos mormor & morfar, farmor & farfar, hihih

Nu kommer jag inte på mer för tillfället.

Kram Tello


 


Jag gick för första gången idag och fick en kusin!

Ja det är klart att när man får en liten kusin så måste man ju växa upp, alltså bestämde jag mig för att idag var en bra dag att ta min första steg utan stöd.

Jag vill säga GRATTIS till Faster och Micke, även Gizmo som nu blivit storebror, heter det så fast man är en hund, jag vet inte men nu står det så i alla fall.

Efter middagen idag så åkte vi ut till Helena, Jocke och Tindra, jag hittade lite roliga saker att leka med och mamma säger att Tindra var så mysig för hon delade ut kramar till alla som ville, jag är inte där ännu men jag är ju kille och lite tuff så det kanske blir en kram när ingen ser.

Nä nu orkar jag inte skriva mer idag måste sova och vila benen lite så jag kan gå lite mer imorgon.

Kram Tello

11 månader

Idag så är det 1 månad kvar till min 1 års dag, det känns spännande.

Jag har varit sjuk i veckan och smittade visst mamma och pappa oxå, vi hade magsjuka.
Idag eller ikväll så har min moster och Janne varit här, så även Jannes hund, Arkos (stavas det så moster?), som vanligt var kameran framme och bilder kommer under helgen.

På måndag är det den 15 mars och då är det så att min lilla kusin ska komma ut om han inte gör som mig och stannar inne lite extra, det är ju rätt skönt i mammas mage. Jag längtar tills jag får träffa han, vi ska nog åka ner till påsk och då ska vi även fira pappas kusiner som fyller år.

Idag har mamma och pappa äntligen skrivit på papprena som gör att vi kan flytta i slutet av maj, jättespännande tycker jag.

Vi ses en annan dag.

Kram Tello

Sjukhusbesök

Hej!

Igår var ingen bra dag, jag satt i soffan med pappa och han lutade sig fram mot bordet så det vill jag också göra men det gick inte så bra, jag slog näsryggen rakt på bordskanten så den svällde upp, ajaj.
Pappa ringde sjukvårsupplysningen och de tyckte att vi skulle åka upp på akuten, vilket vi gjorde.

Mamma knäppte kort på mig i bilen.


Vi fick vänta ett tag men sen kom några tjejer och tog lite blodtryck och sånt och sa att det nog inte var så farligt.
Jag passade på att vila lite.


När AT läkaren kom så skulle hon klämma och känna och det gick bra, jag var inte ledsen utan mest nyfiken på vad hon gjorde. Jag hade ju inte kräkts så det var nog ok. Hon sa att det såg bra ut men skulle kolla med en annan läkare också, när hon gick ut från rummet så började jag kräkas rätt mycket, det mesta hamnade på mammas byxor och på golvet, det är inte så lätt när man inte kan förvarna. Nu kom AT läkaren tillbaka och sa att vi skulle stanna för observation på ortopedkliniken, Jag och pappa gick upp dit och mamma åkte hem för att byta kläder och packa ner lite kläder och andra saker i fall vi skulle sova kvar.

Mamma kom tillbaka och vi myste på och kollade på tv, jag fick lite biff och potatis men ville inte äta så mycket eftersom jag mådde lite illa. Jag sov en stund och mamma och pappa åt en macka. Vid halv sju på kvällen så kom en annan doktor och sa att om mamma och pappa ville så kunde vi åka hem eller stanna kvar. Vi åkte hem och jag drack välling och somnade, vaknade och kräktes två gånger men sen sov jag hela natten.



Idag så har jag bara kräkts litegrann och nu sitter jag och kollar in boken som morfar kom hit med.

Kram för denna gång


RSS 2.0