Vart tog solen vägen?

Lovade ju att jag skulle lägga in kort från Midsommar men vi knäppte inga så det blir svårt.

Jag tycker att det är synd att solen och värmen försvann för jag ville gärna bada lite mer i sommar men nu får jag vänta till Babysimmet startar igen.

Mamma och Pappa ska ha kräftskiva snart och mamma sitter och letar efter nya reccept på datorn, jag fick hjälpa till igår men jag vill mest trycka på alla knappar och då blir det inte så bra.......

Jag lägger in lite bilder från min sommar:

                  

Jag och moster         Mera banan                     Jag och turtle                




                           

Inget vatten                                   Kan jag fixa, provar i alla fall




                            


Busar i blomkrukan                  Borta......                    Här är jag!


                                     


Tove och jag läser tidning                    Vart ska jag skruva


                              

Gunga mig då.....                                   Ja va kul!                     Tove ramlade av gungan, hihi!


                


                                                               

Lagar lite mat av blommor                   Kan de åka kana?                           Lär mig sopsortera
 




         

Är hos mormor och morfar i stugan och busar med vattnet


                                   

Åker båt                                                           och flyger


                                                      

På väg till min gammelmorfars begravning                 Jag och morfar spelar lite



  

Kundvagn är kul att åka, helst när det är lite ojämt underlag.




                                                 

Med moster och mormor och morfar på stan.

Nu har ni sett lite av vad jag gjort i sommar och om pappa kan ladda ur bilderna från telefonen kan det komma mera.

Ha det så bra i regnet.

Kram Tello




Mamma har haft semester.....

Nu har det gått så lång tid sen sist så det är svårt att komma ihåg allt som hänt men mamma lägger in lite bilder så får jag försöka skriva något till bilderna.

Vi eller mamma och pappa har renoverat vardagsrummet, kök och hall, det är inte riktigt färdigt än för vi väntar på en ny diskbänk för att sen kunna kakla. Hallen ska tapetseras och sen hoppas jag att mitt rum kommer att bli klart så jag kan mysa in mig lite, mamma säger att jag ska sova där också men vi får se om jag vill.

I sommar har jag varit och hälsat på min kusin Zac i Stockholm och mammas kusin i Torshälla, vi har hälsat på pappas mostrar i Vigge så nu vet jag vart farmor är uppväxt. Vi har såklart varit på andra ställen ckså men det har mest varit på hemmaplan.

Mamma och pappa har en veckas ledighet kvar sen så börjar de jobba och 1 september bär det av till Side med moster och Janne, när vi kommer hem ska jag börja på dagis, då får jag leka hela dagarna men jag kommer nog att sakna mamma och pappa.

På Midsommar var vi på Åstön, lägger in bilder senare.

Midsommardagen tillbringade vi i Oxsjön hos mormor och morfar.

Myser i gammelmosters famn.



Funderar på vilken bil jag ska leka med?



Myser hos gammelfarmor



Här är jag hemma hos moster under gatufesten, jag sov där och vi busade jättemycket.



Jag tycker det är kul att duscha om jag får ansvara för vattnet.



Vi busade på balkongen också och jag kastade ner sakerna på backen och på grannens balkong, inte så bra men kul. Törstig blir man och vila måste man också.

                   

Busar i lekparken innan 8 på morgonen.

              


Dags att rensa bland alla påsarna i mosters skåp.



Mera bilder imorgon.

Kram Tello

RSS 2.0