Min vecka i bilder

Jag och mamma var ute på promenad och jag fick sitta upp i vagnen, gissa om det fanns mycket fränt att spana på.


Detta var nog från förra vecka, jag kollar när mamma gör lite mat till mig.


Kollar om det funkar i gå i mina basketkängor, lite konstigt kändes det allt.


Vaccination igen....

Ja nu har jag och mamma varit på BVC för spruta nr.3 o 4, det gick bättre den här gången.
Hoppas att jag inte får feber för mamma och jag ska på kalas till L som fyller 4 idag, pappa kan inte följa med för han måste jobba. Jag väger nu 6940 gram och är 66,5 cm lång.

Nu har jag ätit smakportioner i över en vecka och jag äter allt mamma stoppar in, så nu har jag provat majspure, morotspure och idag fick jag ärtpure. Jag ska äta potatispure i några dagar och sen säger mamma att jag ska få börja äta gröt på kvällarna.

Mamma ska försöka få in lite bilder på bloggen ikväll men hon säger att jag måste somna först, förstår inte varför?

Det ska alltså komma mera redan idag.

Ha det bra så länge.

Kram Tello




Födelsedag och mosad mat.

Idag fyller min pappa år, han är på jobbet nu men han kommer hem på lunchen och då ska han få paket av mig och mamma.

På söndag kommer farmor, farfar, mormor, morfar, moster och gammelfarmor hit och firar, vi tänkte bjuda på lite mat och tårta.
Jag kan inte berätta vad vi köpt men jag lägger kanske ut en bild på något sen.

Förra veckan på torsdag och fredag så var jag med pappa för mamma hade möte med sitt jobb, vi sov ute på Åstön, vädret var riktigt höstligt med blåst och regn, jag var rädd att farfars båt skullle rymma.

Mamma och pappa har budat på ett hus men piset blev så högt så jag tror inte att vi kommer köpa det.

Det bästa som hänt mig i veckan är att jag har fått börja med smakportioner, jippi!!!!!!!!!!!. Det blev majspuré i tre dagar, tror att jag ska få morot idag, hoppas det för den har så fin färg. 

Mamma har tagit bort mjukliften i vagnen så nu får jag komma upp lite så jag ser något när vi är ute. Pappa måste fixa selen så att jag inte rymmer.

Nu blev jag trött och måste vila en stund.

KRAM

Mycket som hänt sen sist

Jag har haft mitt dop nu i helgen, vädret visade sig från sin bästa sida och det blev väldigt lyckat. Tack för alla fina presenter jag fick. Mamma och pappa säger att vi måste flytta för vi får inte plats med alla saker, bra tycker jag för jag vill ha ett eget rum med många fina och bra saker.

Kolla in vilken fin plats jag fick döpas på, farmor och farfars stuga på Åstön.






Min gammelmormor har stickat dopklänningen som mina kusiner har haft och nu var det min tur, den har alltså inte använts på ca 20 år.



Här är jag och pappa under själva cermonin.



Gammelfarmor och jag myser lite.



Jag fick ett jättefint halsband av Gudrun (prästen), det föreställde en droppe med ett kors i.

Här är mitt presentbord. Det kommer bilder på innehållet en annan dag.



Det var jobbigt med all uppmärksamhet så när presenterna skulle öppnas vilade jag lite.



Den kanske bästa presenten är att jag ska få en liten kusin, faster Linda och Micke ska få en liten, förmodligen i februari, jag får veta efter UL.

Jag vill tacka alla som ställt upp och hjälp till med alla förberedelser och allt annat, det hade inte gått utan er.

Kolla in tårtan som jag hade, kolla på nästa bild vad jag fick äta istället.



 jag fick faktiskt annan mat också.

Ha de bra Kram Tello


RSS 2.0