Duktig kille

Nu har jag fått mina första sprutor, jag var jätteduktig och blev bara lite ledsen efter den andra som gjorde ondare. Mamma har laddat med alvedon om jag skulle få feber men nu ska jag vila en stund. Ikväll ska jag följa med mamma och pappa på middag. Jag saknar min moster som är i Skellefteå och renoverar en lägenhet som hon kanske ska flytta till om hon hittar någonstans att jobba.

Glömde....

Nu ska jag be mamma hjälpa mig att skriva oftare, så att jag inte glömmer bort alla spännande saker som händer under mitt första år, för på söndag har det redan gått 3 månader av mitt första år. Jag är lite nervös också för mamma säger att jag ska få sprutor på fredag, min första vaccination. Jag vet ju egentligen inte vad det innebär men tydligen brukar bäbisar bli lite ledsna så det verkar ju inte kul. Hoppas mamma kan trösta mig efteråt....
Här är en bild från midsommar, eller dagen efter då vi åkte till mormor och morfars stuga, vädret var så där.

Gatufesten 2009

Ja det var ett tag sen jag skrev. Tiden går så snabbt och mamma har fullt upp med planering av semester och dop men nu så börjar det ordna till sig. Bilden föreställer mig på gatufesten, det var trevligt men lite väl varmt för mig. Vi fick sitta i skuggan så att mamma, pappa och moster kunde äta. Mamma var ute med sina kompisar på onsdagen och då var jag med pappa på grillfest hos P. På lördagen så skulle både mamma och pappa gå så då kom moster och J och var barnvakt, det gick jättebra och jag var jättesnäll hela kvällen.

Ja det var ett tag sen jag skrev. Tiden går så snabbt och mamma har fullt upp med planering av semester och dop men nu så börjar det ordna till sig. Bilden föreställer mig på gatufesten, det var trevligt men lite väl varmt för mig. Vi fick sitta i skuggan så att mamma, pappa och moster kunde äta. Mamma var ute med sina kompisar på onsdagen och då var jag med pappa på grillfest hos P. På lördagen så skulle både mamma och pappa gå så då kom moster och J och var barnvakt, det gick jättebra och jag var jättesnäll hela kvällen.


RSS 2.0