Thailand, kalas och barnvakter...

Nu har vi nedräkning till Thailandsresan, snart bara 3 veckor kvar. Moster har köpt en solhatt till mig, den har jättestor skärm, kolla får ni se.



Eller så vill jag ha sjalen på den här bilden istället.



Idag var moster och morfar barnvakt för både mamma och pappa skulle jobba. Mormor kom och avlöste moster som skulle åka och jobba. Jag har visat mig från min bästa sida och varit snäll hela dan.

                          


I söndags så var vi på kalas hos Tove, jag hade med mig gåstolen men alla tyckte det v ar jobbigt bara för att jag ville lyssna på samma låt hela tiden, det kanske är så att jag inte riktigt förstått vilken knapp som ger vilket låt, jag är faktiskt liten.

Busade med mamma hos gammelmoster.



Jag har fått smaka majsbågar, de är ganska goda men tar slut så snabbt bara.



I lördags så var vi på middag hos mormor o morfar, gammelfarmor, moster o Janne var också där, jag hade på mig doppresenten jag fick av Janne. Mamma är ju Djurgårdare och pappa hejar på Timrå, så jag kommer nog inte att ha den så ofta.



Den är snyggare på ryggen, eller vad tycker ni som läser min blogg?





Mamma du är så seeeeeeggggggg!

Hej igen, inga bilder på doppresenterna och mamma säger att det inte kommer att bli några heller, i alla fall inte som jag ville.

I lördags så skulle vi åka till E, P och O för att lämna Tupperware saker som E handlat och lite flyttkartonger som mamma o pappa lånat för länge sen. Vi stannade på middag och det var jättetrevligt, jag tyckte att katten var spännande men den ville helst sitta hos pappa.

Jag fick låna med mig O´s gåstol så nu tränar jag för fullt, har lärt mig gå bakåt i alla fall.



Det var precis en sån jag skulle få när vi var i Stockholm men mamma fick inte tag i hon som hade annonsen på blocket, dåligt att annonsera och sen inte svara tycker jag.
 
Jag har fått hörselkåpor, kolla vilka snygga



Nu ska jag och mamma bädda rent i sängen och sen ska mamma laga mat till sig för pappa jobbar över idag.
Imorgon ska jag var hemma med pappa för mamma ska jobba.
 
Saknar min moster som har varit hos J i Skellefteå, hoppas att jag får träffa henne snart.

Kram Tello

Skärpning mamma

Hej!

Nu har det gått VÄLDIGT lång tid sen jag skrev, vi har haft så mycket att göra att jag inte kunnat prioriterat detta men nu har jag sagt till mamma att vi ska skriva minst en gång i veckan, det finns ju faktiskt de som vill läsa om mig.

Idag fyller min kompis M 1 år, vi säger stort GRATTIS!!!!!

Ja, här kommer lite om det som hänt den senaste tiden.

Morfar har gjort en riktig:



Mamma ska också göra en men hon vet inte vart ännu, nån som har en idé?

Nu i helgen så var vi hos min faster L, M och vovven G. Pappas moster M och kusin O var barnvakt då mamma, pappa, L och M var på NHL premiär. Moster tyckte nog att jag var snäll eftersom jag somnade innan de åkte på hockeyn.

Jag har fått en cool grej av mamma, kolla på bilden.



Jag har fått två tänder så snart kan jag tugga också, mamma provar olika maträtter på mig men jag tycker bäst om gröten och äppelmosen jag får på kvällen, jag sover så bra då.



Mamma håller på att planera för våran Thailands resa i november, hon skriver lister och handlar saker till mig på Apoteket, jag förstår inte riktigt varför då jag inte är sjuk men hon vet säkert bäst, som vanligt.

Imorgon kommer förhoppningsvis bilder på mina fina doppresenter.

KRAM TELLO




RSS 2.0