Förkyld

Idag vaknade jag med snorig näsa och hosta, inge skoj direkt. Mamma är också snorig, jag hoppas att vi hinner bli friska till nyårsafton för då ska jag sova hos mormor och morfar.

Nu ska jag vila en stund säger mamma.

Jag har bytt profilbild äntligen, mamma hade glömt hur man gjorde men nu är den på plats.

Vi kanske hörs lite senare eller en annan dag.

Kram TELLO

Matdags & Badskoj

Idag var vi och hälsade på Moa & Lukas, jag fick en rolig bilbana med tre bilar.
Jag fick hjälp med matningen, det var skoj.


Det är kul att leka när man badar.


Nu så har jag skrivit klart för idag.

Nattinatt

Kram TELLO

Min första JUL

Så här tyckte jag.


Jag fick många paket men det var pappret, kartongerna och snörena som var roligast, i alla fall tills de var öppnade.

Gissa vad det är i det här paketet.
Del 1


Del 2.


Del 3.


Del 4.


Jag fick såklart en massa annat också:
En lära gå vagn, massa fina kläder, pengar som jag nu köpt en bilbarnstol och en matstol för, telefon, puzzel, söta fluff tofflor, pulka, söta baddjur som jag ska få bada med idag, det kanske kommer en bild senare.

Vi var hos farmor och farfar på fm, där var också min faster Linda, Micke och Gizzmo, pappas moster Maud och Benke och pappas kusiner Johan och Oskar med hans tjej Sara, pappas kusiner Lasse och Per kom förbi med Pers dotter Ida.
På em åkte vi till mormor och morfar, där var även moster Jeanette, mammas farmor, mammas moster, mammas kusiner Tove och Maria och Daisy.

Dagen innan julafton var vi och hälsade på gammelmorfar i hans nya lägenhet, han bor med en massa andra äldre på Kristinelund.

Om vi inte hörs innan vill jag önska er.

GOTT NYTT ÅR

Kram Tello


Hemma igen med snö och minusgrader

Här kommer lite bilder och text från våran resa, vi hade det jättebra.
Jag svettades ganska mycket men det var så kul att se hur det funkar i ett annat land så det gjorde inte så mycket.
Mamma och pappa funderar på om vi ska åka till hösten igen, fast inte så långt som till Thailand.

Här är farmor och farfar på tåget som tog oss till Arlanda.


Jag var lite sugen på chokladen,mmmmmm.


Här sover jag på en soffa på Arlanda innan planet lyfte, lite försenat som alltid.


Här är en bild på mammas och pappas säng på hotellet, tänk om det skulle göra så fint på hotellen i Sverige, men vem har tid med det?



Första kvällen och första middan, farfar åt krabba. Jag är med men sover i vagnen.


Mamma försöker få mig att bada lite men jag blev rädd och grinade lite när vågorna kom fräsande in över stranden och mig.


Här är en bild på stranden men eftersom det ofta var högvatten på fm och vattnet var ända upp till muren så fanns solstolarna uppe på kanten.


Nu är det dags för kvällsmat, för min del är det gröt med någon smaskig efterrätt som bjuds.


Ibland hade jag inte min vattenflaska med och då fick jag dricka från skeden, det mesta kanske rann utanför men gott var det.


Ibland var det så varmt att jag fick sova i bara blöjorna.


Här åker vi tuk tuk till Krabi town, jag sov mest hela tiden men pappa var vaken och glad.


Farmor beställde färskpressad juice och fick en jättefin blomma i glaset.


Här är min första båtresa, jag somnade så gott av motorljudet och gunget.


Det blev oväder när vi var iväg den här dan, det regnade in på restaurangen.
Mamma fick sitta under mitt parasoll och pappa fick flytta på sig då det regnade in på hans plats.


Kolla vad städerskan gjorde fint i min säng varje dag.


Farmor och mamma äter supergod glass.


Pappa har hittat en bra krog, där det inte är så trångt.......


Här är en bild på vårat rum utifrån.


Jag har lärt mig att resa mig upp, jätteskoj.


Jag tar ett bad i vårat nedsänkta badkar.


Mamma och pappa var på fish spa, fiskar som äter upp döda hudceller.


Kolla vad jag kan.


Sista bilderna är från vår näst sista dag, då vi var på Poda, en ö utanför Ao Nang.
De har bara ström på kvällen så min mat fick värmas i sanden, det gick ju bra det också.



Det ser ut som farfar varit här länge, eller vad tycker ni?


Och jag sover så skönt på stranden där det fläktar.


Tack och hej för denna gång.







RSS 2.0