Hemma igen med snö och minusgrader

Här kommer lite bilder och text från våran resa, vi hade det jättebra.
Jag svettades ganska mycket men det var så kul att se hur det funkar i ett annat land så det gjorde inte så mycket.
Mamma och pappa funderar på om vi ska åka till hösten igen, fast inte så långt som till Thailand.

Här är farmor och farfar på tåget som tog oss till Arlanda.


Jag var lite sugen på chokladen,mmmmmm.


Här sover jag på en soffa på Arlanda innan planet lyfte, lite försenat som alltid.


Här är en bild på mammas och pappas säng på hotellet, tänk om det skulle göra så fint på hotellen i Sverige, men vem har tid med det?



Första kvällen och första middan, farfar åt krabba. Jag är med men sover i vagnen.


Mamma försöker få mig att bada lite men jag blev rädd och grinade lite när vågorna kom fräsande in över stranden och mig.


Här är en bild på stranden men eftersom det ofta var högvatten på fm och vattnet var ända upp till muren så fanns solstolarna uppe på kanten.


Nu är det dags för kvällsmat, för min del är det gröt med någon smaskig efterrätt som bjuds.


Ibland hade jag inte min vattenflaska med och då fick jag dricka från skeden, det mesta kanske rann utanför men gott var det.


Ibland var det så varmt att jag fick sova i bara blöjorna.


Här åker vi tuk tuk till Krabi town, jag sov mest hela tiden men pappa var vaken och glad.


Farmor beställde färskpressad juice och fick en jättefin blomma i glaset.


Här är min första båtresa, jag somnade så gott av motorljudet och gunget.


Det blev oväder när vi var iväg den här dan, det regnade in på restaurangen.
Mamma fick sitta under mitt parasoll och pappa fick flytta på sig då det regnade in på hans plats.


Kolla vad städerskan gjorde fint i min säng varje dag.


Farmor och mamma äter supergod glass.


Pappa har hittat en bra krog, där det inte är så trångt.......


Här är en bild på vårat rum utifrån.


Jag har lärt mig att resa mig upp, jätteskoj.


Jag tar ett bad i vårat nedsänkta badkar.


Mamma och pappa var på fish spa, fiskar som äter upp döda hudceller.


Kolla vad jag kan.


Sista bilderna är från vår näst sista dag, då vi var på Poda, en ö utanför Ao Nang.
De har bara ström på kvällen så min mat fick värmas i sanden, det gick ju bra det också.



Det ser ut som farfar varit här länge, eller vad tycker ni?


Och jag sover så skönt på stranden där det fläktar.


Tack och hej för denna gång.







Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin

Vilka härliga bilder!! Du såg verkligen ut att trivas på semestern.

Hoppas vi ses snart!

2009-12-15 @ 22:22:13
Postat av: Maria

Men vad underbart ni ser ut att ha haft det! Skönt med sol och värme! Blir så sugen att åka!

Välkomna hem!! Skönt att snön har kommit nu för det är ju så tråkigt med en mörk och blaskig vinter :)

Ha det bäst!!

Kramar, Maria o Hugo

2009-12-15 @ 23:15:41
URL: http://misan80.blogg.se/
Postat av: Moster Jeanette

Men vilket äventyr vännen....saknade dig jättemycekt...som tur var så var mamma & pappa bjuden på glögg-partaj på lördagen...så moster fick passa dig....Du blir ju bara härligare & härligare...men du får inte låna tv-dosan fler gånger om du ska trycka på dumma knappar...du gjorde så Moster inte kunde byta kanal...bara höja & sänka...Men pappa gav mig hjälp via sms ( du vet sånt där man skickar på mobilen!!), så Moster kunde se på tv ...Tack för att du bajjade INNAN mamma hade åkt......pust.....moster är lite känslig för sånt....Älskar dig lill-fisen...

2009-12-16 @ 16:04:41
Postat av: "Kusin" - Maria

Skönt att ha dig hemma!

2009-12-17 @ 15:23:14
Postat av: Milo

Vad stor du har blivit Tello!

Jag vill oxå åka till Thailand! Jag ska nog det om några år, men snart blir det Egypten för mig i alla fall :D

Vi ses i morrn!

2009-12-18 @ 11:14:01
Postat av: Petra Ahlsten

Gillar om det du skrev! Underhållande att se lite prima saker och inte endast det vanliga grejerna som man kan se om varenda dag. ;)

2010-09-29 @ 11:17:57
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0