Solen i ögonen

Jag tycker om att åka bil och jag tycker om när det är fint väder ute men det är inte kul att åka bil när solen lyser rakt i ögonen. Igår skulle mamma köpa ett solskydd till mig men de var slut så idag har hon ringt till moster och bett henne köpa ett i Umeå, jag får vänta på det ett tag men kommer i alla fall att få ett till slut.

Mamma har kollat på olika barngrindar som man tydligen måste ha i ett hus, förstår inte varför? I alla fall så var de hon ville köpa rätt dyra här i stan men hon har hittat samma på nätet och nu ska pappa kolla med moster Maud om hon kan köpa en för de fanns i Stockholm.

Grattis Johan & Linda

Nu så har det kommit en till bebis till världen, denna gång en liten tjej, vet inte vad hon heter men det är mammas kompis Linda som fått en söt tjej. Kanske kan jag få träffa henne snart.

Nu kommer en serie bilder som min moster knäppte förra helgen.

Jag har lånat mosters mobil, den är jätteskoj.



Busar med Janne.



Spanar in hunden som inte var så farlig som jag trodde.



Busar och poserar.



Kolla in mina skor, lite läbbiga att stå och gå i men tydligen ska man ha skor när man kan gå.



Jag fyller snart 1 år och det är några som frågat vad jag önskar mig, så här kommer en lista:

Uteleksaker- modell större
Presentkort på PoP, Pirum Parum
Dvd filer med Emil, Lotta osv (helst ej tecknade)
Släp till min Polisbobbycar
Kläder strl. 80, keps
Pengar till gungställning och rutschkana
Fatboy, turkos eller svart 
Liten plaskpool gärna med skydd för solen
Byggklossar i trä
Play to learn leksaker
Väggmålning
Mjuk docka, mamma vet vad jag menar
Övernattningar hos mormor & morfar, farmor & farfar, hihih

Nu kommer jag inte på mer för tillfället.

Kram Tello


 


Kommentarer
Postat av: Moster Jeanette

Lika gullig som vanligt....Men när du hade den där Barbapappa-tröjen på dig , med dina fina " foppa-skor" & jeansen...då var du ju FÖR söt....



Tello, du ska få världens bästa paket av moster när dy fyller år.....tyvärr fick jag ju avslöja det för mammsen din idag....så hon ska stryka bort det från din " vill ha " lista....

Vilken liten fin kusin du fått......du måste vara snäll med han, för han är ju sååå liten....

Du ska träffa han nästa helg....så bäst att du uppför dig & inte slåss, som du ibland gör....



Puss på dig pluttis.....ses i Påsk hoppas jag...

2010-03-24 @ 12:21:07
Postat av: Emilia

Hej Tello!



Mamma å pappa hälsar och tackar för gratulationerna :)

Jag har fått kommit hem från BB nu och ser fram emot att få träffa mammas kompisars barn.. fast jag har förstått att de är något större/äldre än mig, så hoppas jag att vi kan leka ändå :)



2010-03-24 @ 19:44:57
Postat av: mormor

Hej Tello !



Våran lilla älskling, som snart blir stor en kille, vi ska se till att du får några jättebra saker på din 1-årsdag. Vi längtar tills du kommer får att sova över hos oss. Du kommer väl på annandag påsk?

Puss o kram från morfar o mormor

2010-04-03 @ 11:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0