Sjukhusbesök

Hej!

Igår var ingen bra dag, jag satt i soffan med pappa och han lutade sig fram mot bordet så det vill jag också göra men det gick inte så bra, jag slog näsryggen rakt på bordskanten så den svällde upp, ajaj.
Pappa ringde sjukvårsupplysningen och de tyckte att vi skulle åka upp på akuten, vilket vi gjorde.

Mamma knäppte kort på mig i bilen.


Vi fick vänta ett tag men sen kom några tjejer och tog lite blodtryck och sånt och sa att det nog inte var så farligt.
Jag passade på att vila lite.


När AT läkaren kom så skulle hon klämma och känna och det gick bra, jag var inte ledsen utan mest nyfiken på vad hon gjorde. Jag hade ju inte kräkts så det var nog ok. Hon sa att det såg bra ut men skulle kolla med en annan läkare också, när hon gick ut från rummet så började jag kräkas rätt mycket, det mesta hamnade på mammas byxor och på golvet, det är inte så lätt när man inte kan förvarna. Nu kom AT läkaren tillbaka och sa att vi skulle stanna för observation på ortopedkliniken, Jag och pappa gick upp dit och mamma åkte hem för att byta kläder och packa ner lite kläder och andra saker i fall vi skulle sova kvar.

Mamma kom tillbaka och vi myste på och kollade på tv, jag fick lite biff och potatis men ville inte äta så mycket eftersom jag mådde lite illa. Jag sov en stund och mamma och pappa åt en macka. Vid halv sju på kvällen så kom en annan doktor och sa att om mamma och pappa ville så kunde vi åka hem eller stanna kvar. Vi åkte hem och jag drack välling och somnade, vaknade och kräktes två gånger men sen sov jag hela natten.



Idag så har jag bara kräkts litegrann och nu sitter jag och kollar in boken som morfar kom hit med.

Kram för denna gång


Kommentarer
Postat av: Moster Jeanette

Tello...ingen fara på taket som det heter....Moster kommer hem på torsdag med en sprillans ny störtkruka till dig...MED visir...så nu kan du kasta dig ut över alla kanter som finns...Moster fixar seru.....

Men det vore ju himla snällt av dig om du aldrig mer skadar dig....man blir ju så orolig...Moster fick ont i sin " degiga" mage....inte alls kul....



Men nu hoppas jag bara att du har ett blåmärke kvar i pannan & inget mer kräks...

Vi ska ju kramas i helgen ju....



Plutten...saknar dig massor...men snart kommer jag & busar....men mest kramar tror jag...

2010-03-08 @ 14:49:19
Postat av: Maria

Men lilla vännen! Vilken otur du har, men vilken tur att det ändå gick så pass bra :)

Hoppas du mår bättre nu!

Kram, Maria & Hugo

2010-03-08 @ 22:14:26
URL: http://misan80.blogg.se/
Postat av: Jessie

Nämen stackars liten... säg till mamma och pappa att det brukar bli bättre med sjukpresent eller sjukgodis.

Kry på dig!

2010-03-09 @ 09:52:28
URL: http://jessicahoglin.blogg.se/
Postat av: Johanna M.

Nämen lillen! Nu måste jag genast ringa din mamma eller pappa och höra hur det är med dig!

2010-03-09 @ 19:27:54
URL: http://www.johannamattsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0