Nyår och annat

Idag har vi varit och handlat en present till Rasmus som fyller 1 år i morgon. GRATTIS!

Senare idag kanske jag ska åka och hälsa på min kompis Olle men jag måste sova en stund först.

I Söndags så var pappas kompis här med sambo och deras dotter, hon kan både gå och äta clementin, jag vill också lära mig det.
Jag har nu börjat att ställa mig upp om jag får tag i nåt bra stöd, jag tror ändå att det tar ett tag innan jag kan gå eftersom mamma säger att jag är en lillkille.

På nyår sov jag hos mormor och morfar för första gången och vi hade jättekul. Mamma och pappa var på fest och kom hem jättesent på natten eller tidigt på morgonen det beror på hur man ser på det. Jag fick i alla fall vara borta 24 timmar och det är ganska länge när man är så liten.

Eftersom jag var så snäll ska jag sova där den 6/2 igen för då ska mamma och pappa gå på Norrlandsrevyn och sen ska de gå ut på krogen, vet inte vad det är och mamma säger att jag får vänta i 18 år tills jag får gå, det verkar jättelångt bort.

Jag ska nog bjuda in mig till farmor och farfar också men de har haft fullt upp med gäster ett tag så jag väntar en stund till. Pappa och mamma vill bara kramas jämt och det kan jag ju göra med andra också.

Mamma och jag har varit inne och busat i 2 dagar nu (det är så kallt ute) och kolla vad hon gjorde med mig förra veckan.


Det var väldigt roligt att sitta i leksakslådan i alla fall en stund.

Nu orkar jag inte skriva mer idag.

Kram Tello

Kommentarer
Postat av: Moster Jeanette

Duktig du är att stava gubben....kan du stava så bra när du är så liten, då tror moster att du snart kommer springa runt.....Kanske INNAN du fyller 1 finger...alltså 1 år....men man brukar visa upp antal fingrar när man ska visa hur många är man är....

Imorgon på Trettondagen kommer moster & dina "låtsas-kusiner".....vi ska bjuda pappa på lunch...& leka med dig, men vi låtsas att vi vill träffa pappa Peter oxå.....he he...Pappa Peter ska vi spela lite frågesport med, kan hända att pappa måste tröstas efter ALLA förluster då vi gått Tello....så lova att du tar hand om pappsen...

2010-01-05 @ 15:50:57
Postat av: Johanna M.

Tur att du kom till Olle en sväng idag så jag fick krama lite på dig. En bild på dig och Olle finns på min blogg nu, visst är ni söta? :) http://mattssonjohanna.blogg.se/2010/january/barn-5-av-365.html#comment

2010-01-05 @ 21:20:43
URL: http://mattssonjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0